OUTOKUMMUN OSAKKEENOMISTAJIEN NIMITYSVALIOKUNTA

OUTOKUMPU OYJ PÖRSSITIEDOTE 20.11.2006 klo 10.45 OUTOKUMMUN OSAKKEENOMISTAJIEN NIMITYSVALIOKUNTA Outokummun 30.3.2006 kokoontunut varsinainen yhtiökokous päätti asettaa nimitysvaliokunnan valmistelemaan hallituksen jäseniä ja hallituspalkkioita koskevat ehdotukset seuraavalle yhtiökokoukselle. Yhtiökokous päätti myös, että osakkeenomistajien nimitysvaliokuntaan kuuluu Outokummun neljä suurinta arvo-osuusjärjestelmään 1.11.2006 rekisteröityä osakkeenomistajaa, jotka suostuvat tehtävään. Outokummun nimitysvaliokunta koostuu seuraavista neljästä osakkeenomistajasta: Suomen Valtio, Kansaneläkelaitos, Keskinäinen Eläkevakuutusyhtiö Ilmarinen ja Keskinäinen Työeläkevakuutusyhtiö Varma. Mainitut osakkeenomistajat ovat valinneet seuraavat edustajansa osakkeenomistajien nimitysvaliokuntaan: Markku Tapio, johtaja, kauppa- ja teollisuusministeriö (Suomen Valtio); Jorma Huuhtanen, pääjohtaja (Kansaneläkelaitos); Harri Sailas, varatoimitusjohtaja (Ilmarinen) ja Risto Murto, johtaja (Varma). Outokummun hallituksen puheenjohtaja Jukka Härmälä toimii nimitysvaliokunnan asiantuntijajäsenenä. Nimitysvaliokunta on pitänyt järjestäytymiskokouksensa tänään ja valinnut keskuudestaan puheenjohtajaksi Markku Tapion. Nimitysvaliokunnan tulee antaa ehdotuksensa yhtiön hallitukselle viimeistään 1. helmikuuta 2007. OUTOKUMPU OYJ Konserninjohto Eero Mustala Viestintäjohtaja Puh. +358 9 421 2435, matkapuh. +358 40 504 5146, faksi +358 9 421 2429 Sähköposti: eero.mustala@outokumpu.com www.outokumpu.com