OUTOKUMPU MYY MESSINKITANKOTEHTAAN BRITANNIASSA

OUTOKUMPU OYJ LEHDISTÖTIEDOTE 27.2.2006 KLO 17.00 OUTOKUMPU MYY MESSINKITANKOTEHTAAN BRITANNIASSA Outokumpu ja brittiläinen The Meade Corporation ovat tänään allekirjoittaneet sopimuksen, jonka mukaan Outokumpu myy Britanniassa sijaitsevan messinkitankotehtaansa, Outokumpu Copper MKM Ltd:n, The Meade Corporationille. Kokonaiskauppahinta on noin 20 milj. euroa ja kaupalla on positiivinen vaikutus Outokummun "myytyjen ja myytävänä olevien" toimintojen tulokseen. Outokumpu Copper MKM Ltd:n tuotantokapasiteetti on noin 40 000 tonnia messinkitankoja vuodessa ja sen myynti vuonna 2005 oli noin 70 milj, euroa. Henkilöstön määrä on 320. Outokumpu toteuttaa parhaillaan mittavaa tehostamisohjelmaa jäljellä olevissa kupariputki- ja messinkitankoyksiköissään. Nyt tehty kauppa on linjassa tehostamisohjelman kanssa ja noudattaa Outokummun strategiaa luopua kupariputki- ja messinkitankoliiketoiminnasta. Lisätietoja: Viestintäjohtaja Eero Mustala, puh. 09 421 2435 Martyn Meade, Chairman, The Meade Corporation puh. +44 (0) 1666 840 880