OUTOKUMPU OYJ PÖRSSITIEDOTE 27.1.2006 klo 10.30 OUTOKUMMUN OSAKKEENOMISTAJIEN NIMITYSVALIOKUNNAN EHDOTUKSET HALLITUKSEN KOKOONPANOKSI JA PALKKIOIKSI Outokummun osakkeenomistajien nimitysvaliokunta on tänään kokouksessaan päättänyt ehdottaa vuoden 2006 varsinaiselle yhtiökokoukselle, että hallitus koostuu 8 jäsenestä (aiemmin 10), ja että hallituksen jäseniksi valittaisiin suostumustensa mukaisesti hallituksen nykyisistä jäsenistä Evert Henkes, Jukka Härmälä, Ole Johansson, Juha Lohiniva, Anna Nilsson-Ehle, Leena Saarinen ja Soili Suonoja sekä uutena jäsenenä Taisto Turunen. Valiokunta ehdottaa, että hallituksen puheenjohtajaksi valittaisiin Jukka Härmälä ja varapuheenjohtajaksi Ole Johansson. Osakkeenomistajien nimitysvaliokunta on päättänyt myös ehdottaa yhtiökokoukselle, että hallituksen jäsenten palkkiot olisivat seuraavat: Kuukausipalkkio, Kokouspalkkio, euroa euroa Puheenjohtaja 4 500 500 Varapuheenjohtaja 3 000 500 Muut jäsenet 2 400 500 Outokummun hallitus tulee sisällyttämään kyseiset ehdotukset myöhemmin julkistettavaan yhtiökokouskutsuun. Lisätietoja antaa: Markku Tapio, Kauppa- ja teollisuusministeriö, osakkeenomistajien nimitysvaliokunnan puheenjohtaja, puh. (09) 1 606 3598 OUTOKUMPU OYJ Konserninjohto Ingela Ulfves Apulaisjohtaja – Sijoittajasuhteet puh. (09) 421 2438, gsm 040 515 1531, fax (09) 421 2125 e-mail: ingela.ulfves@outokumpu.com www.outokumpu.com