OUTOKUMPU MYI KAIKKI 46 669 712 BOLIDENIN OSAKETTAAN NOIN 180 MILJ. EUROLLA

OUTOKUMPU OYJ PÖRSSITIEDOTE 19.9.2005 KLO 20.00 OUTOKUMPU MYI KAIKKI 46 669 712 BOLIDENIN OSAKETTAAN NOIN 180 MILJ. EUROLLA Outokumpu on tänään myynyt kaikki loput 46 669 712 omistamaansa Bolidenin osaketta institutionaalisille sijoittajille. Kokonaiskauppahinta oli noin 180 milj. euroa. Outokumpu kirjaa myynnistä noin 10 milj. euron kertaluonteisen voiton vuoden 2005 kolmannen neljänneksen tulokseen. Nyt myydyt 46 669 712 osaketta edustavat 16,1 % Bolidenin osakepääomasta. Osakkeiden myynnin jälkeen Outokumpu ei omista Bolidenin osakkeita. Outokumpu on pitänyt omistusta Bolidenissa teollisena sijoituksena. Outokumpu jatkaa kuitenkin kattavaa teknologiayhteistyötään yhtiön kanssa myös sen osakkeiden myynnin jälkeen. Myynnin järjestäjänä toimi ABN Amro Rotschild. Lisätietoja antavat: Eero Mustala, Viestintäjohtaja puh. (09) 421 2435, sähköposti: eero.mustala@outokumpu.com Esa Lager, Talousjohtaja puh. (09) 421 2516, sähköposti: esa.lager@outokumpu.com OUTOKUMPU OYJ Konserninjohto Eero Mustala TÄTÄ TIEDOTETTA EI SAA JAKAA YHDYSVALLOISSA, JAPANISSA EIKÄ KANADASSA.